Our stories

7. ja 8. klassi õpilased kogusid 6.-7. juunil tarkust Ida-Virumaal 13. June Andrus Peetson

Teisipäeval, 6. juunil alustasime kell 7.30 sõitu Ida-Virumaale. Buss oli n-ö ääreni täis – kokku 53 õpilast. Vägesid juhatasid klassijuhatajad õp Elle (7. kl) ja õp Merike (8. kl). Spetsialistina oli veel kaasas õp Hele ning Raeli ema Gerly.

Esimene peatus oli Kohtla-Nõmmel, kus saime kõvasti targemaks õppeprogrammis „Kaevuri täiskursus + karjäärisafari“. Adrenaliin oli „laes“ safaril Aidu karjääris. Safaril nägime põlevkivi kaevandamise tagajärgi: kohati ilusaid veekogusid ja teisalt kiviräga ning võpsikut. Safari oli väga lahe ja huvitav.

Kaevandusmuuseumis saime maa all süüa kaevurilõunat. Maa alla minemiseks panime pähe kiivrid ja selga tõmbasime paksud joped. Maa all oli rõskelt külm, aga põnevust jagus ka seal. Giid Jüri jutustas pikalt ja põhjalikult kaevandamise ajaloost ning näitas ära kõik nurgatagused ja masinad.

Edasi läksime Ontikale, Valaste joa juurde, kust laskus pikk trepp joa kõrvalt randa. Nautisime merd, ehitasime kividest kujusid. Seejärel otsustasid õpetajad meid lõpuks ka poodi lasta – Jõhvi saigi (plaaniväliselt) nähtud.

Ees ootas Toila Oru park. Jalutuskäigul nägime president Pätsi suveresidentsi varemeid, ilusat hästi hooldatud aeda, allikat ja huvitavaid skulptuure.

Aga kõige oodatum oli veel ees - öö Männisalu kämpingus (Toila sanatooriumi taga). Õhtul grillisime veel ühiselt. Seda sebimist ja (normaalset!) kisa-kära jätkus pikalt. Jõudsime õpetajad päris närvi ajada. Kuna ujuma ei lubatud, avastasid meist paljud, et oleme ju spaa külje all. Soojas basseinis oli vahva mulistada, sest õhtu ja öö oli päris jahe. Kella kaheks olid kõik Une-Mati kaisus.

Hommikust sõime Toila spaahotelli Rootsi lauas. Kui olime kõhud kõvasti täis söönud, sõitsime Sillamäele, jalutasime promenaadil ja nägime laienevat sadamat. Pärast seda jätkus sõit Sinimägede memoriaali juurde. Vaatasime seal huviga ringi ja olimegi tõesti tasa-tasa.

Nüüd ootas Narva, oma riigipiiri, linnusetuuri, promenaadi ja Astri kaubanduskeskusega. Peale seda jätkus sõit koju. Ekskursioon oli tore ja vahva.