Üheksas klass võttis 6. oktoobril võimu enda kätte ehk õpetajate päev meie koolis 10. October Andrus Peetson
KAILI: Täna, 6. oktoobril oli meie klassi kord olla üheks päevaks õpetajad ning võtta üle võim ja vastutus - hoida kool korras.
Hommikul kell 8.30 tegime aktuse spordikeskuses. Aktust juhtis Kristo. Sõna võtsid direktor Averi, õppealajuhataja Marjete, vallavanem Uku, (päris)direktor Joel Pulk. Aktuse lõpetasime õpetajatele lillede andmise, ühise laulu ja pildiga. Saatsime õpetajad Pärnu poole teele. Õp-d Anne ja Merike ja viisid nad (üllatuslikule) ekskursioonile ja lõunasöögile.
Meile jäi appi tugirühm järgmises koosseisus: Tarvi Tasane, Eva Kruuse ja Kaidi Mölder.
Peale aktust läksid kõik oma klassidesse. Minu hoida jäi 1.a. klass. Spordikeskuses panin nad kõik kahekaupa ja viisin nad klassi. Lisaks neile tundide andmisele olin ka veel nende klassijuhataja, kes pidi nad ilusti sööma viima.
Esimene tund oli eesti keel. Klass suutis olla terve tund tasakesi, kuigi paar õpilast proovisid vahepeal juttu ajada. Peale tundi panid nad oma asjad kokku ja läksid ilusti kehalisse ning mina andsin klassi Margole edasi. Vahepeal oli mul vaba tund, mida ma kasutasin ära, et minna korra Eilile appi. Tegin tiiru kehalises ja Karmeni tunnis.
Peale vaba tundi oli mul 1.b rütmika. Tunni alguses mängisid õpilased toolimängu. Peale toolimängu lubasime neil kuni tunni lõpuni lihtsalt tantsida. Tunni lõpus läksin mina muusikasse 1.a klassile järele, et nad sööma viia. 1.a rütmikatunnis „lõbustasin“ õpilasi koos Ukuga. Tunni lõpuks olid kõik nii väsinud, et nad hakkasid Ukut „piinama“. Üks poiss oli selline võrukael, et ta pidi põrandale pikali viskama just selle pärast, et sülle saada. Lõpuks oligi tund läbi. Lõpetasime selle tunni ühise kniksu ja kummardusega. Peale tundi vaatasin üle aula ja teise korruse.
Päev läks ilusti ja sujuvalt. Õpetaja olen ma rivitrummis juba olnud ning ettekujutus sellest oli juba silme ees. Tegelikult on ikka raske panna tervet klassi ennast kuulama.
Õpetaja amet ei ole lihtne - õpetamine on päris raske. Täna sai meie klass sellele tõestuse.
RANDY: Mulle isegi meeldis olla õpetaja. Vahepeal pidi tegema ranget häält, aga muidu lapsed olid tublid. Esimeses tunnis pidin teistele õpetajatele appi minema, kuna lapsed lärmasid üsna kõvasti. Kui neil minuga kirjanduse tund algas, olid nad rahulikud ja tegid oma töö ilusti ära. 5.a jõudis kõik ära tehtud esimese tunniga. Teine tund lubasin tegutseda telefonis.
KAIDI: Minu esimene tööpäev õpetajana oli tore. Kuna esimene tund oli minul vaba, otsustasin minna Kennole ja Renele 6. VK appi.
Teine tund oli minul 2.b inimeseõpetus. Seal pidin mõnesid vahepeal keelama. Pidin ka rääkima valjusti. Palusin õpilastel rääkida ükshaaval, sest muidu ei kuule. Tegin tahvlile neile ette ja kontrollisin nende töövihikuid ka. See tund nendega läks kokkuvõttes enam-vähem. Kolmas tund oli mul 3.b ja neile ma andsin käsitööd. Olin ka nende klassijuhataja ja samuti saatsin nad sööma. Terve tund oli klass vait. Vaatasin nende tehtud autod üle, mida nad ise valmistasid. Pidin neid juhendama, et ei lõigataks tükki küljest ja kuidas tuleks voltida. Viimaseks mul oli 7.b matemaatika. Kirjutasin ülesanded tahvlile ja lehekülje ka. Üks oli küll telefonis, aga ma ei saanud midagi teha, kirjutasin lihtsalt märkuse. Kokkuvõttes oli see tore päev. Sain kõikidega hakkama.
RANNO: Nii, hommik algas siis meil sellega, et olin kehalise kasvatuse õpetaja koos Anteroga. Tegime tunde 1. ja 2. klassile. Õpetaja oli tore olla, aga nende väikestega on natuke raske, kuna nad sebivad ja rahmeldavad ringi. Aga neid tööle panna oli vahva.
Saime kooli enda haldusesse. Motivatsioon oli peale esimest tundi väga laes. Ei osanud kuidagi olla, nagu väikene närv oli ka sees, et kuidas me nendega nüüd hakkama peaks saama. Tundide vahepeal käisime õpetajate toas õunakooki ja muid värke söömas. Viisime 2.b kl lapsed peale 3. tundi sööma.
Pidime Sten-Robiniga olema turvamehed, ehk hoidsime koolis korda, et midagi ära ei lõhuta, aga kõik oli normaalne. Hoidsime kõik puhtana ja andsime korras koolimaja majandusjuhatajale üle.
ARON: Mina oma esimeses inglise keele õpetamise tunnis tundsin, nagu oleksin astunud uuele territooriumile, täis ootusärevust ja põnevust. Klassiruumi sisenedes nägin oma õpilasi, kes istusid pingiridades, silmad säramas ja ootusärevuses.
Õppetunnis keskendusime põhioskustele: kuulamine, rääkimine, lugemine ja kirjutamine. Kasutasin erinevaid interaktiivseid meetodeid ja mänge, et hoida õppimist lõbusana ja kaasahaaravana. Nagu sõjaline strateeg, pidin olema paindlik ja kohandama oma õppetunni vastavalt õpilaste vajadustele. Tunni lõpus oli mul segu rahulolust ja kergendusest. Nagu väejuht, kes edukalt juhib oma vägesid lahinguväljal, tundsin, et olin suutnud luua positiivse esmamulje ning inspireerinud oma õpilasi õppima inglise keelt.
Minu esimene inglise keele tund oli nagu strateegiline missioon, kus pidin kasutama erinevaid oskusi ja meetodeid, et õpetada ja innustada oma õpilasi. Olin valmis järgmisteks väljakutseteks ja ootasin juba järgmist tundi, kus saaksin veelgi rohkem inspireerida oma õpilasi inglise keelt õppima.
AVERI: Minu esimene tööpäev õpetajana läks edukalt. Ma andsin matemaatikatundi 2.b ja 3.a klassile. Esimest korda õpetaja rollis olla oli suhteliselt kerge, kuigi pinge oli küll sees.
Tunnid möödusid õnneks sujuvalt, kuna klassid olid väga vaiksed ja tublid. Põhjuseks võis olla see, et ma olin ka direktor. Vabadel tundidel käisin direktorina klassist klassi ja vaatasin kas kõik on kontrolli all. Õnneks oli kõigil kõik korras.
See päev tõestas mulle, kui oluline on õpetajate roll ning kui rahuldust pakkuv võib see olla, kui aitad teisi õppida ja kasvada. Minu esimene päev õpetajana jääb alatiseks meelde.
MERIT: Mina andsin kirjandus- ja ajalootunde. Iga tund oli erineva klassiga ja väga erinev. Kirjandust andsin 5.b klassile, mis oli ka päeva esimene tund. Tundi oli juba huvitav alustada, sest vaikus ei tahtnud kohale jõuda. Palju aega kulus kahe peamise lobiseja vaikima saamise peale, kuid tunnitööd said ilusti tehtud. Järgmine tund oli mul vaba ja käisin niisama vaatamas mõnes klassis, kuidas teistel läheb. Õpetajate toas jagasid paljud juba muljeid, milline nende esimene tund oli olnud. Minu teine tund, mida andsin, oli 7.a ajalugu. See tund oli väga rahulik. Õpilased tegid vaikselt oma tööd ja ei tekitanud lärmi. Viimane tund oli 8.a ajalugu. Võin kindlalt öelda, et see oli päeva kõige raskem tund. Tunni alguses läks kõik ilusti. Nad pidid vaatama üht videot, kuid sellest ei tulnud eriti midagi välja. Paar poissi hakkasid lollitama ja nendega tegelemine võttis päris palju aega. Päeva lõpuks sain sellest aru, et õpetajana oli mul väga raske oma tähelepanu jagada. Tundsin, nagu mul oleks pidevalt pea laiali otsas.
MARGO: Mulle meeldis õpetaja töö juures see, et sain endast nooremaid õpetada. Samuti see, et sain viibida toas, kus tavaliselt viibivad õpetajad. Ega mulle väga ei meeldinud, et pidin õpetama oma väiksevenna klassi. Õpilased said aru, mis ma neile ütlesin ja palusin teha. Teatasin õpilastele sedagi, et nad võivad (vahepeal) end vabalt tunda ja visata ka maha pikali. Kokkuvõtteks võin öelda, et oli väga huvitav ja tore päev.
MARJETE: Minu esimene tööpäev õpetajana (õppealajuhatajana) oli suhteliselt lihtne. Ma ei pidanud midagi erilist tegema, kui ainult istuma õpetajate toas ja vaatama, et keegi õpetajatest seal „poppi ei teeks“.
Käisime koos direktor Averiga kontrollimas, kas igas klassis on vaikus ja lapsed õpivad. Nagu ma tähele panin, sai iga õpetaja oma klassiga väga hästi hakkama. Minu viimane tund oli 4.b klassiga, kus ma andsin kunsti. Õpilased tulid väga hästi toime ja tunni lõpus koristasime klassi ilusti ära.
Selle päeva jooksul kõndisin ma edasi-tagasi, üles ja alla, mis oli hea, sest päeva lõpuks sain ma sammud täis. Mulle meeldis väga olla õpetaja, aga samas oli see suhteliselt väsitav. Pidi kogu aeg vaatama, et keegi ei jookseks maja peal ringi ja et kõik õpiksid. Minule meeldis ja neid päevi võiks olla rohkem.
INDREK: Hakkas lähenema reede, mil pidime olema õpetajad. Me kõik mõtlesime, mida kaasa võtta, et oleks mingit näksimist. Mulle tuli siis mõte teha tervislik vaagen kõigile, et õp Merike ei peaks ise rabama.
Reedel tulime kooli. Istusime vabadel momentidel õpetajate toas, kus oli meil laud kaetud hea ja paremaga. Minul oli loomulikult 8.a, kus oli väga rahulik. Kõik tegid oma tööülesanded ära. Järgmine tund oli mul 7.b, kus oli ainult kolm poissi ja ülejäänud tüdrukud. Neile andsin ülesanded kätte ja panin filmi käima. 7.a tunnid tehtud, käisin kooli peal ringi vaatamas, kellel oleks abi vaja, kui ei saa üksi hakkama. Kui tunnid otsa said, vaatasin mõlemad vetsud üle, et seal mingit seapesa ei oleks. Mina jäin oma päevaga rahule ja tahaksin vähemalt ühe korra veel tunde anda.
RENET: Mina andsin tunde 7.b ja 5.b klassile. 7.b arvutiõpetus sujus väga hästi, sest kõik olid vaikselt ja ei pidanud kellegi peale häält tõstma. 5.b inglise keel ei olnud just kõige halvem, aga ei olnud ka parim, paljud olid vaikselt, aga osa õpilasi ainult vingus, et miks nad peavad tööd tegema, miks nad ei või telefonis olla. Aga muidu oli õpetajate päev täitsa normaalne.
UKU: Reedel, 6. oktoobril, sain teada, mis tunne on olla õpetaja. Ütleme nii, et see on väga väsitav töö. Samas oli ka väga lõbus. Mina andsin tundi 7.a ja 1. klassile. 7.a klassile andsin matemaatikat. Teemaks olid protsendid. Nemad sellest küll midagi aru ei saanud. Selle tõttu tuli neile seda seletada, aga ikkagi aru ei saanud. Kuidagi nad tegid lõpuks ära töölehe. Järgmisena oli mul vaba tund ja ma läksin väikestele külla n-ö vallavanemana. Lapsed läksid puhta hulluks ära, ikkagi vallavanem tuli külla. Küsisid autogrammi ja rippusid minu küljes. 1. klassi rütmikatunnid läksid väga lõbusalt. Ma lasin muusikat ja nemad hullasid. Mängisin (koos Kailiga) nendega, ütleme nii, et nad on väsimatud.
Üldiselt oli väga tore ja lõbus päev. Jään seda päeva igatsema.
KARMEN: Õpetajate päeval asendasin õpetaja Signe Sumet. Andsin 3.a klassile eesti keele, käsitöö- ja kunstitundi. Sain nautida seda päeva täiel rinnal. Õpilased olid aktiivsed ja uudishimulikud ning kuulasid nii hästi sõna. Sain ka tunda, kui rahuldust pakkuv võib olla õpetaja töö. Päeva lõpus olid õpilased mulle tänulikud. See tõi mulle rõõmupisarad silma, kui nad ütlesid, et ma olen väga tore õpetaja. Õpilased tahtsid samuti, et ma nende viimast tundi vaatama läheksin. Tegime tundide lõpus ühe ühise pildi.
See oli tõeliselt eriline päev! Väga toredad lapsed olid!
KAROLIN: Õpetajate päev oli üsna jube, aga samas ka väga äge, kuna sain lapsi õpetada ja käsutada.
Esimene tund oli mul inglise keel. Nende istuma saamiseks läks mul väga kaua aega, kuna 4.b on väga ülemeelik klass. Lasin neil otsustada kas nad tahavad vaadata Youtube`st inglis- keelseid multikaid või tahavad teha kontrolltööd. Kuna nad ei allunud väga minu tahtele, panin nad kontrolltööd tegema. Minu üllatuseks olid õpilased väga targad. Teiseks ja kolmandaks tunniks oli matemaatika. Seal täitsime töölehti ja tegime ülesandeid tahvli peal. Õpilased kordasid korratabelit ja küsisid vahepeal minu käest vastuseid. Pidin oma tarkust isegi kalkulaatori peal kontrollima. Neljas tund pidi mul olema vaba, aga kuna Antero oli ootamatult seotud teiste kohustustega, asendasin tema tundi ise. Lapsed olid väga toredad ja vahelduseks vaikuses õpetada oli väga tore. Täheldasin, et olen ka väga osav väikeste lastega suhtleja ja see oskus tuleb õpetamisel kasuks.
Õpetajana pani mind sel päeval tundma kõige rohkem klassi ees seismine, kui kõik istusid ja kuulasid mind. Ja õpetajate toas teistega muljete vahetamine oli ka väga mõnus.
Siiski, õpetajaks ma kindlasti saada ei taha. Minu närvid ei peaks lihtsalt vastu.
Sellel päeval mõistsin, kui kokkuhoidev klass me tegelikult oleme. Koostöö sujus hästi. Kõik olid rõõmsad ja tundus, et see päev jääb meile kõigile kauaks meelde.
P.S. Lugesite väljavõtteid 9. klassi õpilaste kirjatöödest teemal „Minu tööpäev õpetajana“.
Tekstid valis ja toimetas õp Merike Mäemets.
KAILI: Täna, 6. oktoobril oli meie klassi kord olla üheks päevaks õpetajad ning võtta üle võim ja vastutus - hoida kool korras.
Hommikul kell 8.30 tegime aktuse spordikeskuses. Aktust juhtis Kristo. Sõna võtsid direktor Averi, õppealajuhataja Marjete, vallavanem Uku, (päris)direktor Joel Pulk. Aktuse lõpetasime õpetajatele lillede andmise, ühise laulu ja pildiga. Saatsime õpetajad Pärnu poole teele. Õp-d Anne ja Merike ja viisid nad (üllatuslikule) ekskursioonile ja lõunasöögile.
Meile jäi appi tugirühm järgmises koosseisus: Tarvi Tasane, Eva Kruuse ja Kaidi Mölder.
Peale aktust läksid kõik oma klassidesse. Minu hoida jäi 1.a. klass. Spordikeskuses panin nad kõik kahekaupa ja viisin nad klassi. Lisaks neile tundide andmisele olin ka veel nende klassijuhataja, kes pidi nad ilusti sööma viima.
Esimene tund oli eesti keel. Klass suutis olla terve tund tasakesi, kuigi paar õpilast proovisid vahepeal juttu ajada. Peale tundi panid nad oma asjad kokku ja läksid ilusti kehalisse ning mina andsin klassi Margole edasi. Vahepeal oli mul vaba tund, mida ma kasutasin ära, et minna korra Eilile appi. Tegin tiiru kehalises ja Karmeni tunnis.
Peale vaba tundi oli mul 1.b rütmika. Tunni alguses mängisid õpilased toolimängu. Peale toolimängu lubasime neil kuni tunni lõpuni lihtsalt tantsida. Tunni lõpus läksin mina muusikasse 1.a klassile järele, et nad sööma viia. 1.a rütmikatunnis „lõbustasin“ õpilasi koos Ukuga. Tunni lõpuks olid kõik nii väsinud, et nad hakkasid Ukut „piinama“. Üks poiss oli selline võrukael, et ta pidi põrandale pikali viskama just selle pärast, et sülle saada. Lõpuks oligi tund läbi. Lõpetasime selle tunni ühise kniksu ja kummardusega. Peale tundi vaatasin üle aula ja teise korruse.
Päev läks ilusti ja sujuvalt. Õpetaja olen ma rivitrummis juba olnud ning ettekujutus sellest oli juba silme ees. Tegelikult on ikka raske panna tervet klassi ennast kuulama.
Õpetaja amet ei ole lihtne - õpetamine on päris raske. Täna sai meie klass sellele tõestuse.
RANDY: Mulle isegi meeldis olla õpetaja. Vahepeal pidi tegema ranget häält, aga muidu lapsed olid tublid. Esimeses tunnis pidin teistele õpetajatele appi minema, kuna lapsed lärmasid üsna kõvasti. Kui neil minuga kirjanduse tund algas, olid nad rahulikud ja tegid oma töö ilusti ära. 5.a jõudis kõik ära tehtud esimese tunniga. Teine tund lubasin tegutseda telefonis.
KAIDI: Minu esimene tööpäev õpetajana oli tore. Kuna esimene tund oli minul vaba, otsustasin minna Kennole ja Renele 6. VK appi.
Teine tund oli minul 2.b inimeseõpetus. Seal pidin mõnesid vahepeal keelama. Pidin ka rääkima valjusti. Palusin õpilastel rääkida ükshaaval, sest muidu ei kuule. Tegin tahvlile neile ette ja kontrollisin nende töövihikuid ka. See tund nendega läks kokkuvõttes enam-vähem. Kolmas tund oli mul 3.b ja neile ma andsin käsitööd. Olin ka nende klassijuhataja ja samuti saatsin nad sööma. Terve tund oli klass vait. Vaatasin nende tehtud autod üle, mida nad ise valmistasid. Pidin neid juhendama, et ei lõigataks tükki küljest ja kuidas tuleks voltida. Viimaseks mul oli 7.b matemaatika. Kirjutasin ülesanded tahvlile ja lehekülje ka. Üks oli küll telefonis, aga ma ei saanud midagi teha, kirjutasin lihtsalt märkuse. Kokkuvõttes oli see tore päev. Sain kõikidega hakkama.
RANNO: Nii, hommik algas siis meil sellega, et olin kehalise kasvatuse õpetaja koos Anteroga. Tegime tunde 1. ja 2. klassile. Õpetaja oli tore olla, aga nende väikestega on natuke raske, kuna nad sebivad ja rahmeldavad ringi. Aga neid tööle panna oli vahva.
Saime kooli enda haldusesse. Motivatsioon oli peale esimest tundi väga laes. Ei osanud kuidagi olla, nagu väikene närv oli ka sees, et kuidas me nendega nüüd hakkama peaks saama. Tundide vahepeal käisime õpetajate toas õunakooki ja muid värke söömas. Viisime 2.b kl lapsed peale 3. tundi sööma.
Pidime Sten-Robiniga olema turvamehed, ehk hoidsime koolis korda, et midagi ära ei lõhuta, aga kõik oli normaalne. Hoidsime kõik puhtana ja andsime korras koolimaja majandusjuhatajale üle.
ARON: Mina oma esimeses inglise keele õpetamise tunnis tundsin, nagu oleksin astunud uuele territooriumile, täis ootusärevust ja põnevust. Klassiruumi sisenedes nägin oma õpilasi, kes istusid pingiridades, silmad säramas ja ootusärevuses.
Õppetunnis keskendusime põhioskustele: kuulamine, rääkimine, lugemine ja kirjutamine. Kasutasin erinevaid interaktiivseid meetodeid ja mänge, et hoida õppimist lõbusana ja kaasahaaravana. Nagu sõjaline strateeg, pidin olema paindlik ja kohandama oma õppetunni vastavalt õpilaste vajadustele. Tunni lõpus oli mul segu rahulolust ja kergendusest. Nagu väejuht, kes edukalt juhib oma vägesid lahinguväljal, tundsin, et olin suutnud luua positiivse esmamulje ning inspireerinud oma õpilasi õppima inglise keelt.
Minu esimene inglise keele tund oli nagu strateegiline missioon, kus pidin kasutama erinevaid oskusi ja meetodeid, et õpetada ja innustada oma õpilasi. Olin valmis järgmisteks väljakutseteks ja ootasin juba järgmist tundi, kus saaksin veelgi rohkem inspireerida oma õpilasi inglise keelt õppima.
AVERI: Minu esimene tööpäev õpetajana läks edukalt. Ma andsin matemaatikatundi 2.b ja 3.a klassile. Esimest korda õpetaja rollis olla oli suhteliselt kerge, kuigi pinge oli küll sees.
Tunnid möödusid õnneks sujuvalt, kuna klassid olid väga vaiksed ja tublid. Põhjuseks võis olla see, et ma olin ka direktor. Vabadel tundidel käisin direktorina klassist klassi ja vaatasin kas kõik on kontrolli all. Õnneks oli kõigil kõik korras.
See päev tõestas mulle, kui oluline on õpetajate roll ning kui rahuldust pakkuv võib see olla, kui aitad teisi õppida ja kasvada. Minu esimene päev õpetajana jääb alatiseks meelde.
MERIT: Mina andsin kirjandus- ja ajalootunde. Iga tund oli erineva klassiga ja väga erinev. Kirjandust andsin 5.b klassile, mis oli ka päeva esimene tund. Tundi oli juba huvitav alustada, sest vaikus ei tahtnud kohale jõuda. Palju aega kulus kahe peamise lobiseja vaikima saamise peale, kuid tunnitööd said ilusti tehtud. Järgmine tund oli mul vaba ja käisin niisama vaatamas mõnes klassis, kuidas teistel läheb. Õpetajate toas jagasid paljud juba muljeid, milline nende esimene tund oli olnud. Minu teine tund, mida andsin, oli 7.a ajalugu. See tund oli väga rahulik. Õpilased tegid vaikselt oma tööd ja ei tekitanud lärmi. Viimane tund oli 8.a ajalugu. Võin kindlalt öelda, et see oli päeva kõige raskem tund. Tunni alguses läks kõik ilusti. Nad pidid vaatama üht videot, kuid sellest ei tulnud eriti midagi välja. Paar poissi hakkasid lollitama ja nendega tegelemine võttis päris palju aega. Päeva lõpuks sain sellest aru, et õpetajana oli mul väga raske oma tähelepanu jagada. Tundsin, nagu mul oleks pidevalt pea laiali otsas.
MARGO: Mulle meeldis õpetaja töö juures see, et sain endast nooremaid õpetada. Samuti see, et sain viibida toas, kus tavaliselt viibivad õpetajad. Ega mulle väga ei meeldinud, et pidin õpetama oma väiksevenna klassi. Õpilased said aru, mis ma neile ütlesin ja palusin teha. Teatasin õpilastele sedagi, et nad võivad (vahepeal) end vabalt tunda ja visata ka maha pikali. Kokkuvõtteks võin öelda, et oli väga huvitav ja tore päev.
MARJETE: Minu esimene tööpäev õpetajana (õppealajuhatajana) oli suhteliselt lihtne. Ma ei pidanud midagi erilist tegema, kui ainult istuma õpetajate toas ja vaatama, et keegi õpetajatest seal „poppi ei teeks“.
Käisime koos direktor Averiga kontrollimas, kas igas klassis on vaikus ja lapsed õpivad. Nagu ma tähele panin, sai iga õpetaja oma klassiga väga hästi hakkama. Minu viimane tund oli 4.b klassiga, kus ma andsin kunsti. Õpilased tulid väga hästi toime ja tunni lõpus koristasime klassi ilusti ära.
Selle päeva jooksul kõndisin ma edasi-tagasi, üles ja alla, mis oli hea, sest päeva lõpuks sain ma sammud täis. Mulle meeldis väga olla õpetaja, aga samas oli see suhteliselt väsitav. Pidi kogu aeg vaatama, et keegi ei jookseks maja peal ringi ja et kõik õpiksid. Minule meeldis ja neid päevi võiks olla rohkem.
INDREK: Hakkas lähenema reede, mil pidime olema õpetajad. Me kõik mõtlesime, mida kaasa võtta, et oleks mingit näksimist. Mulle tuli siis mõte teha tervislik vaagen kõigile, et õp Merike ei peaks ise rabama.
Reedel tulime kooli. Istusime vabadel momentidel õpetajate toas, kus oli meil laud kaetud hea ja paremaga. Minul oli loomulikult 8.a, kus oli väga rahulik. Kõik tegid oma tööülesanded ära. Järgmine tund oli mul 7.b, kus oli ainult kolm poissi ja ülejäänud tüdrukud. Neile andsin ülesanded kätte ja panin filmi käima. 7.a tunnid tehtud, käisin kooli peal ringi vaatamas, kellel oleks abi vaja, kui ei saa üksi hakkama. Kui tunnid otsa said, vaatasin mõlemad vetsud üle, et seal mingit seapesa ei oleks. Mina jäin oma päevaga rahule ja tahaksin vähemalt ühe korra veel tunde anda.
RENET: Mina andsin tunde 7.b ja 5.b klassile. 7.b arvutiõpetus sujus väga hästi, sest kõik olid vaikselt ja ei pidanud kellegi peale häält tõstma. 5.b inglise keel ei olnud just kõige halvem, aga ei olnud ka parim, paljud olid vaikselt, aga osa õpilasi ainult vingus, et miks nad peavad tööd tegema, miks nad ei või telefonis olla. Aga muidu oli õpetajate päev täitsa normaalne.
UKU: Reedel, 6. oktoobril, sain teada, mis tunne on olla õpetaja. Ütleme nii, et see on väga väsitav töö. Samas oli ka väga lõbus. Mina andsin tundi 7.a ja 1. klassile. 7.a klassile andsin matemaatikat. Teemaks olid protsendid. Nemad sellest küll midagi aru ei saanud. Selle tõttu tuli neile seda seletada, aga ikkagi aru ei saanud. Kuidagi nad tegid lõpuks ära töölehe. Järgmisena oli mul vaba tund ja ma läksin väikestele külla n-ö vallavanemana. Lapsed läksid puhta hulluks ära, ikkagi vallavanem tuli külla. Küsisid autogrammi ja rippusid minu küljes. 1. klassi rütmikatunnid läksid väga lõbusalt. Ma lasin muusikat ja nemad hullasid. Mängisin (koos Kailiga) nendega, ütleme nii, et nad on väsimatud.
Üldiselt oli väga tore ja lõbus päev. Jään seda päeva igatsema.
KARMEN: Õpetajate päeval asendasin õpetaja Signe Sumet. Andsin 3.a klassile eesti keele, käsitöö- ja kunstitundi. Sain nautida seda päeva täiel rinnal. Õpilased olid aktiivsed ja uudishimulikud ning kuulasid nii hästi sõna. Sain ka tunda, kui rahuldust pakkuv võib olla õpetaja töö. Päeva lõpus olid õpilased mulle tänulikud. See tõi mulle rõõmupisarad silma, kui nad ütlesid, et ma olen väga tore õpetaja. Õpilased tahtsid samuti, et ma nende viimast tundi vaatama läheksin. Tegime tundide lõpus ühe ühise pildi.
See oli tõeliselt eriline päev! Väga toredad lapsed olid!
KAROLIN: Õpetajate päev oli üsna jube, aga samas ka väga äge, kuna sain lapsi õpetada ja käsutada.
Esimene tund oli mul inglise keel. Nende istuma saamiseks läks mul väga kaua aega, kuna 4.b on väga ülemeelik klass. Lasin neil otsustada kas nad tahavad vaadata Youtube`st inglis- keelseid multikaid või tahavad teha kontrolltööd. Kuna nad ei allunud väga minu tahtele, panin nad kontrolltööd tegema. Minu üllatuseks olid õpilased väga targad. Teiseks ja kolmandaks tunniks oli matemaatika. Seal täitsime töölehti ja tegime ülesandeid tahvli peal. Õpilased kordasid korratabelit ja küsisid vahepeal minu käest vastuseid. Pidin oma tarkust isegi kalkulaatori peal kontrollima. Neljas tund pidi mul olema vaba, aga kuna Antero oli ootamatult seotud teiste kohustustega, asendasin tema tundi ise. Lapsed olid väga toredad ja vahelduseks vaikuses õpetada oli väga tore. Täheldasin, et olen ka väga osav väikeste lastega suhtleja ja see oskus tuleb õpetamisel kasuks.
Õpetajana pani mind sel päeval tundma kõige rohkem klassi ees seismine, kui kõik istusid ja kuulasid mind. Ja õpetajate toas teistega muljete vahetamine oli ka väga mõnus.
Siiski, õpetajaks ma kindlasti saada ei taha. Minu närvid ei peaks lihtsalt vastu.
Sellel päeval mõistsin, kui kokkuhoidev klass me tegelikult oleme. Koostöö sujus hästi. Kõik olid rõõmsad ja tundus, et see päev jääb meile kõigile kauaks meelde.
P.S. Lugesite väljavõtteid 9. klassi õpilaste kirjatöödest teemal „Minu tööpäev õpetajana“.
Tekstid valis ja toimetas õp Merike Mäemets.