Наши истории

Külalised Poolast 04. сентября Andrus Peetson

5.-11. augustil külastasid meid õpilased Poola sõprusvallast Ostrow Mazowiecka.

Teisipäeval sõitsime Tallinna, kus meie esimeseks sihiks oli teletorn. Giid tegi lühikese ülevaate teletorni ehitamisest ja seal toimunud sündmustest. Peale lõunat jalutasime kaunis vanalinnas ja Kadrioru pargis.

Kolmapäeval suundusime Nõvale. Läbisime programmi "Maa, mis tõuseb merest" ja külastasime RMK keskust. Plaanitud mereäärne piknik jäi ära, sest ilmataat otsustas teisiti. Giid lausa imestas, sest selle suve jooksul pole seal peaaegu kunagi vihma sadanud.

Neljapäeval ootas meid ees pikk sõit Kohtla-Nõmmele Aidu karjääri. OÜ Adrenaator Grupp korraldab seal mitmesuguseid matku – nii jalgsi kui ka masinatega. Pidime läbi metsa jõudma lõkkeplatsile abiks ainult kaart ja kompass. Kaardile oli märgitud ainult pool rajast. Edasi liikumiseks tuli leida kirst, kus sees kaart teise poolega rajast. Sai ületada purdeid, ronida köie abil üles või ka laskuda ja viimane veetakistus tuli läbida parvel. Lõkkekohas ootas meid lõuna. Seejärel läks lahti safari lahtise sõjaväeauto ja maasturiga. See pakkus palju elamusi! Bussijuht ütles pärast, et auto mürinat ei olnudki kuulda, aga kiljumist küll. Vahepeal toimusid ka peatused, kus räägiti kaevandamisest ja selle mõjust keskkonnale.

Reedel sõitsime Haapsallu. Päeva alustasime Haapsalu Piiskopilinnuses, mis on uuenenud kujul alles kuu aega tagasi avatud. Poola õpilased tutvusid meie ajalooga ja kuulsid ka legendi valgest daamist. Tore oli, et osadest originaaleksponaatidest oli tehtud koopiaid, mida võis katsuda või selga panna. Kõik said toredaid pilte teha. Peale lõunat külastasime Haapsalu raudteejaama-muuseumi. Sealt algas ka rongisõit läbi linna. Läbisime kõik kaunimad vaatamisväärsused.

Laupäevaks jäi siis meie oma keskus – Pärnu. Bussijuht tegi meile väikese ringsõidu läbi Pärnu. Seejärel sõitsime laevaga Pärnu jõel kuni Reiu jõe suudmeni ja tagasi. Linnas oli palju üritusi ja seal oli tore jalutada. Sattusime EÕM-i muusikarühma kontserdile ja saime sellele kaasa elada. Kõigile pakkus rõõmu ka mere ääres jalutamine.

Pühapäeva varahommikul alustasid külalised tagasiteed Poola. Kõik jäid nende päevadega rahule.

Hille Uustamm

5.-11. augustil külastasid meid õpilased Poola sõprusvallast Ostrow Mazowiecka.